Mitä leasing tarkoittaa?

Yksinkertaisesti sanottuna leasing on rahoittamista, jota voi pitää myös pitkäaikaisena vuokraamisena. Leasingin puolesta puhuu jo sen vaikutus yrityksen tunnuslukuihin, mutta ennen kaikkea siinä houkuttaa usein sen helppous, vaivattomuus ja ennakoitavuus. Leasingissä ulkoistat esimerkiksi autoasioihin liittyvät tarpeesi meille. Näin voit minimoida ajan, jonka sinä ja henkilökuntasi käytätte autokannan hallintaan. 

Leasing tarkoittaa sinulle sitä, että me kartoitamme kaikki yrityksesi autoiluun tai muuhun tarvitsemaasi leasingpalveluun liittyvät tarpeet ja etsimme sinulle parhaan mahdollisen vaihtoehdon. Sillä aikaa sinä voit keskittyä oman liiketoimintasi kannalta tärkeämpiin asioihin.

Miten toimin matkan keskeytyessä äkisti?

Auton tekninen vika tai vahinko voi keskeyttää matkanteon. Nopea avunsaanti on tällöin tärkeää, jotta päivän aikataulusi eivät mene kokonaan uusiksi.

Lähes jokaisella automerkillä on takuuajaksi tai huollosta huoltoon -ajatuksella tarjolla liikkumisturva tai muu vastaava palvelu. Nämä palvelut ovat merkkikohtaisia ja niiden sisällöt vaihtelevat. Jos ajoneuvosi jättää sinut tielle teknisen ongelman takia, liikkumisturvaan sisältyy usein veloitukseton hinauspalvelu, mahdollisesti jopa sijaisauto ja hotelliyöpyminen.

Matkan keskeytyessä, Järvileasingin yhdessä Falckin kanssa tarjoama Järvileasing tiepalvelu numerossa 020 730 3219 auttaa sinua löytämään ratkaisun matkan jatkumiseksi 24/7.

Vaihtoehtoisesti voit kääntyä suoraan merkkikohtaisen liikkumisturvan puoleen. Löydät lisää tietoa, joko hansikaslokerosta, aurinkolipasta tai ajoneuvon oviaukkoon liimatusta tarrasta.

Miten toimin vahingon sattuessa?

Onnettomuuksia tapahtuu ja vahinkoja sattuu, vaikka olisimme kuinka varovaisia. Jos jokin menee vikaan, me Järvileasingillä olemme apunasi. Voit kääntyä yhteistyökumppanimme InCarin puoleen oli viikonpäivä tai vuorokaudenaika mikä tahansa.

Jos vahingossa on mukana toinen osapuoli, pyri täyttämään vahinkoilmoitus jo tapahtumapaikalla ja pyydä toista osapuolta allekirjoittamaan ilmoitus. Pyydä myös mahdollisten todistajien yhteystiedot. Toimita vahinkoilmoitus suoraan omaan vakuutusyhtiöösi.

Tarkemman ohjeistuksen saat InCar 24/7 vahinkoneuvonnasta numerosta 0300 247 247 ja InCarin verkkosivulta.

Minne voin viedä leasingautoni huoltoon tai korjattavaksi?

Auto on tärkeää huoltaa säännöllisesti, jotta sen arvo, toimintavarmuus ja turvallisuus säilyvät. Muista siis seurata autosi ohjekirjan mukaista huolto-ohjelmaa, jotta sinä ja matkakumppanisi voitte nauttia huolettomista ja turvallisista ajokilometreistä.

Järvileasing huoltokorttimme on maksukorttisi huoltopalveluihin. Sen avulla autosi huollot hoituvat valtuutetuissa merkkihuolloissa kaikkialla Suomessa. Kun esität huoltokortin valitsemasi huoltoliikkeen henkilökunnalle, he varmistavat Järvileasingiltä etenemisen mahdollisten korjausten suhteen ja lasku ohjautuu suoraan Järvileasingille tarkistettavaksi, hyväksyttäväksi ja maksettavaksi. 

Olen matkustamassa ulkomaille, miten toimin?

Jos tahdot lähteä leasingautollasi ulkomaanmatkalle, tarvitset mahdollisesti hyväksynnän työnantajaltasi. Lisäksi tarvitset matkalle maastavientiluvan sekä joissain tapauksissa vakuutusyhtiön Green Cardin. Venäjälle matkustaessa tarvitset myös vakuutusyhtiösi myöntämän dokumentin lisäturvasta. Lisätietoja matkustamisesta leasingautosi kanssa löydät sivultamme kohdasta Palvelut käyttäjälle. 

Mitä jos tilanteeni muuttuu?

Tilanteet muuttuvat ja elämä tuo eteen yllätyksiä, se on tuttua meille kaikille. Järvileasing palvelee sinua muuttuvissa tarpeissasi ketterästi ja joustavasti. Jo tuotteemme on suunniteltu siten, että ne joustavat sinun tarpeesi mukaan.

Esimerkiksi Optimileasing-palvelussamme ei ole ylikilometrejä – voit ajaa niin paljon kuin sinun tarvitsee. Tuotteemme elävät tarpeesi mukaan ja henkilökuntamme on aina valmiina vastaamaan kysymyksiisi ja etsimään yhdessä kanssasi ratkaisua juuri sinun tilanteeseesi.

Miten vakuutan leasingautoni?

Kun otat leasingauton kauttamme, tarjoamme sinulle kilpailukykyiseen hintaan kattavan Järvivakuutuksen. Löydät lisätietoja Järvivakuutuksesta sivulta Palvelut käyttäjälle. 

Apua! Autossani palaa jokin varoitusvalo, mitä teen?

Kun mieltäsi painaa jokin auton teknisiin ominaisuuksiin liittyvä kysymys, on helpointa ottaa yhteyttä suoraan auton toimittaneeseen autoliikkeeseen. Myös automerkkisi valtuutettu autokorjaamo osaa auttaa. Yhteystiedot saat tarvittaessa helposti ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme

Missä vaihdan renkaani?

Pääyhteistyökumppaneitamme rengasasioissa ovat Vianor-liikkeet, joissa laskutus onnistuu helposti ja vaivattomasti Järvileasing huoltokortilla. Leasingsopimuksestasi riippuen, autoosi saattavat kuulua kesä- ja talvirenkaat sekä niiden kausivaihdot. Lisätietoja renkaista löydät sivultamme Palvelut käyttäjälle

Miten leasingautoni verot ja katsastukset hoituvat?

Leasingauton vuokralleottaja vastaa autoon kohdistuvista veroista ja muista maksuista sekä auton katsastuksista. Lisätietoja aiheesta löydät sivultamme Palvelut käyttäjälle

Autoni sopimus loppuu ensi kuussa, mitä minun pitää muistaa ja minne palautan autoni?

Kun leasingsopimuskautesi päättyy, sinun tulee palauttaa auto päättymispäivänä palautuspisteeseemme. Palautuksen yhteydessä autolle tehdään palautustarkastus. Se suoritetaan ulkopuolisen yrityksen toimesta ja aina saman prosessin mukaan. Tarkemman auton palautusosoitteen sekä lisätietoja palautustarkastuksesta löydät sivulta Palvelut käyttäjälle.